Dag tre på BIFF har vært spesiell for begge våre anmeldere. Jonas har blant annet vært vitne til to helt forskjellige typer film noir. Da i form av den belgiske nudistkomedien Patrick og kinesiske The Wild Goose Lake. Ingrid, på sin side, har sjekket ut Nick Broomfiel sin nyeste dokumentar Marianne & Leonard: Words of Love om forholdet mellom Leonard Cohen og norske Marianne Stang Ihlen, men hun ble også imponert av alle filmene hun så i dag.
Jonas sine høydepunkter:
Patrick, regi av Tim Mielants.
Kunne du tenkt deg ein nudistferie til ein nederlandsk skog? Då hadde campingområde i filmen Patrick vore noko for deg. Kort summert omhandlar Patrick ein mann i slutten av trettiåra med nedsett intelligens som driv ein campingpark som faren eig. Tittelkarakteren (Kevin Janssens) er fritidssnekker som lev med si blinde mor, og døyande far, i eit nudistkollektiv. Filmens handling sentrerer rundt Patrick som leiter etter ein hammar, og mykje av filmens tone er rett frå film-noir detektivfilm. Jemaine Clements (Flight of the Concords, What we do in the Shadows) har òg ei lita, men merkbar rolle. Dette er i botn og grunn ein tragikomedie, som er veldig realistisk ankra. Det er ein nydeleg film å sjå på med fantastisk detaljrike bilete. Iscenesetjinga og mise-en-scene er òg full av liv.
The Wild Goose Lake, regi av Diao Yi’nan
Film-noir i ein moderne kinesisk setjing. Motorsykkeltjuven Zenong (Hu Ge) myrdar ein politimann og hamnar langs The Wild Goose Lake i nordlege Kina. Medan ei massiv menneskjejakt rundt innsjøen for Zenong skjer, planlegg han å gje seg til politiet slik at kona hans kan få dusøren på hovudet hans, og derfor kjem Aiai inn i bilete. Filmen presenterer den kinesiske slummen og baksida av Kina med lange flott filma klipp. Av klassisk forteljande film skal ein sjå langt for å finne betre komponerte verk. Skodespelarane gjer og prestasjonar verdige Oscar-nominasjonar. Spesielt Hu Ge, som i hovudrolla speler ein mann i stadig kollaps. The Wild Goose Lake er ein nydeleg film, som er definitivt verd å sjå viss ein får sjansen.
Matthias et Maxime, regi av Xavier Dolan
Mannen bak Mommy (2014), 30 år gamle Xavier Dolan, sin nye film er ein kjærleiksdrama som sentrerer rund dei to tittelkarakterane Matt (Gabriel D’Almelda Freitas) og Max (Dolan). Som hovudrolle og regissør har Dolan mange roller, der han i begge visar openberre og strålande evner. Hans prestasjon som Max er realistisk, smertefull og full av liv. Filmen har ei tone utanom noko anna eg kan samanlikne den med. Etter at Matt og Max kliner på kamera for ein kortfilm systera til ein kamerat skapar for eit skuleprosjekt kjem undertrykka kjensler fram for begge barndomsvennene. Filmen tek opp tematikk om å vekse frå vennene sine, og hindringa mange har frå overgangen i arbeidslivet etter studietida. Eit sårbart og vakkert forhald mellom dei to menna vert presentert med glans.
Ingrid sine høydepunkter:
Marianne & Leonard: Words of Love
Den amerikanske sangeren Leonard Cohen var i sin tid en av verdens aller beste poeter og helt siden 60tallet gjorde ha en lang imponerende karriere ut av musikken sin. Gjennom sine tiår på scenen rørte han utallige mennesker med sine sterke og ofte mørke tekster om kjærlighet, sex og religion. En av de viktigste menneskene i Cohens liv og ikke minst hans muse var norske Marianne fra Oslo. Denne dokumentaren av Nick Broomfield forteller den store kjærlighetshistorien som var Marianne og Leonard. Dokumentaren starter med Cohens ankomst på den Greske øya Hydra der han traff Marianne og bodde med henne i flere år. Gjennom intervjuer og arkivmateriale tatt både fra konserter og privatpersoner får publikum et nokså intimt bilde av livet til Cohen og hvordan det var å være superstjerne på 60 tallet. Stikkordene er åpent ekteskap, syre, spiritisme og drøssevis med kvinner. Gjennom hele dokumentaren får publikum også innblikk i Leonard fra Marianne sitt perspektiv og vi lærer om et skjørt forhold og en mann som aldri kunne temmes eller føle seg ordentlig tilfreds med tilværelsen. Dette er en utrolig fin og ordentlig rørende dokumentar om to utrolig interessante mennesker som ikke helt klarte å finne sin plass sammen i verden.
Souvenir
Den visuelt elegante britiske Souvenir som er full av både humor og undertekster. Filmen handler om den ambisiøse filmstudenten Julie og hennes forhold til den sjarmerende og velstående Anthony som tilsynelatende har alt på stell sett bort fra hans sporadiske heroinmisbruk. Dette er en film om kjærlighet og et utrolig vanskelig og nyansert forhold. Tilda Swinton gjør også en utrolig fin birolle i denne visuelt forførende filmen.
Nightingale
I dag har jeg lurt meg med på en visning av The Nightingale som Jonas allerede har skrevet litt om. Dette er en utrolig råtøff og beinhard western-thriller satt i Tasmania på 1800 tallet. Historien er et blodig og grusomt hevn-plott der en ung irsk fangejente jakter ned offiserene som voldtok henne og drepte familien hennes. Om sterke kvinnelige karakterer og grotesk vold er den perfekte blandingen for deg anbefales det å løpe på kino da den får premiere i slutten av november i år.
Trailere: